Hur familjen Schelin kom i kontakt med Mirro och hur förvaringsbesluten togs
Både Johan och Sandra förklarar att de uppskattade att förvaringslösningarna från Mirro från start var inritade av Willa Nordic, det förenklade processen med så många val som ska göras i ett nytt hus. ”Givetvis fick vi vara med och välja både hur förvaringen i detalj skulle se ut och vad den skulle innehålla”, säger Sandra. Efter besök hos några Mirro-återförsäljare där de kunde klämma och känna på Mirros produkter bestämde de sig ganska omgående för den måttanpassade garderobsinredningen i antracit i hallen. Skjutdörrsmodellen Titan med svart profil och ytan Betong harmoniserar perfekt med övrig stil i huset.
”Vi använde oss av det smidiga Planeringsverktyget på Mirros hemsida för att skissa på olika lösningar – ett verktyg som vi tyckte var väldigt enkelt och praktiskt att använda innan vi tog beslut”, säger Johan.
”Något vi verkligen uppskattade var att vi kunde få skjutdörrarna så höga och att golvskenorna gick att få nedfrästa i golvet, det kändes så stilfullt. Och sen var inredningen väldigt flexibel – ett stort plus att vi kunde välja exakt det antal korgar och lådor precis som vi ville ha det.”, fortsätter Sandra.
När förvaringen i hallen var färdigplanerad fortsatte Johan och Sandra att planera hur de ville förvara sina kläder. Att ha kläderna förvarade i anslutning till sovrummet var givet och en öppen walk in closet med en sida var för kläderna kändes naturligt. ”Även för detta utrymme började vi skissa med husets unika mått i Planeringsverktyget på Mirros hemsida. Innan vi tog beslut ville vi först bo in oss ett tag för att känna exakt vårt behov av klädstänger, lådor och accessoarlådor m.m. ”Vi insåg snabbt att det finns enorma möjligheter att skräddarsy sin förvaring från Mirro”, konstaterar de båda.
”Vi gillar att Mirro och Willa Nordic är lokala bolag, då det känns bra i magen att i största möjliga mån gynna det lokala näringslivet. Handlar man i sitt närområde tror vi dessutom att både säljare och hantverkare engagerar sig ännu mer eftersom man kanske stöter på varandra på Ica och vill att kunden ska vara nöjd under lång tid”, säger Johan.